22.5.15

Lu travagliu (S.L.L. - da Giuseppe Gioacchino Belli)

Minatori in una cava di zolfo
Nun vuogliu travagliari, cchi vi doli?
iu ppi sta vita, 'un mi ci sientu natu.
Nun vuogliu travagliàri, m'aiu spiegatu,
opuri ci a' appizzari atri paroli?

Haiu li gammi lienti a la dijuni 
e doppu c'aiu vivutu e c'aiu mangiatu,
l'arricriamientu è di stari appujatu
nn'un supalu ca ci sbatti lu suli.

Quannu ca fussi duci lu travagliu
lu vulissiru tuttu li parrina,
mentri ci arzìa cchiu' forti di l'ardica.

Va 'n paradisu ca 'un ci nn'è minchiuna:
ddra la santuzza si sguazza lu pacchiu
e lu santu l'aceddru e li cugliuna!

Perugia 2015


Er lavore” (Giuseppe Gioacchino Belli)
Nun vojjo lavorà: ccosa ve dole?
Pe sta vita io nun me sce sento nato.
Nun vojjo lavorà: mme sò spiegato,
o bbisoggna spregacce antre parole?

A ddiggiuno sò ffiacco de stajole;
e ddoppo c’ho bbevuto e cc’ho mmaggnato,
tutto er mi’ gusto è dde stà llí sdrajato
su cquer murello che cce bbatte er Zole.

Cuanno che ffussi dorce la fatica,
la voríano pe ssé ttanti pretoni
che jje puncica peggio de l’ortica.

Va’in paradiso si cce sò mminchioni!
Le sante sce se gratteno la fica,
e li santi l’uscello e li cojjoni.

Roma, 30 gennaio 1833


Nessun commento:

statistiche